Oltiin juuri juteltu, kuinka juuri tänään liikkeemme on vetänyt puoleensa pelkkiä avohoitopotilaita, kun minulle tuli asiakas, kysyin häneltä iloisesti "voinko auttaa" ja hän vastasi, että tuli vain katsomaan Nominationpaloja. No, siinä hän alkoi sitten heti huutamaan ja mäykkäämään, että kun meillä ei ole sitä eikä tätä palaa ja kerroin hänelle, että voimme tilata palan, mutta keräämme ensin tilauksia ja katsomme vähän omankin varastomme tarpeiden mukaan(olimme vähän aika sitten tehneet jo ison tilauksen, eikä isoja puutteita ollut), kun Italiasta ei ihan paria palaa lähdetä tilaamaan, koska asiakkaalle tulee silloin postikuluja. Aasiakas siinä sitten tiuskaisi minulle, että "kyllä yhdestä toisesta liikkeestä tilattiin minulle heti yksi pala!" Sanoin, että tuo ei voi olla mahdollista ainakaan Nominatioinin kohdalla, koska silloin olisi tullut ne postikulut, että varmasti ovat sitten tilanneet isomman erän muitakin paloja. Kehotin häntä ystävällisesti myös sitten menemään käymään kyseisessä kaupassa, josta hän on saanut paloja noin pian. Aasiakas ei tietenkään voinut ymmärtää tällaista, haukkui minut pystyyn ja sanoi, että menetämme asiakkaita tällaisesta ja on huonoa palvelua! Kääntyi kannoillansa ja häipyi kiukkuisesti. Tällaisessa tilanteessa olisi tehnyt mieli sanoa, että emme ainakaan paljoa menetä, jos tämä asiakas ei enää asioi liikkeessämme, mutta on parasta vain olla hiljaa ja hymyillä. Kyllä me sitten työkaverin kanssa naurettiin, kun tää aasiakas kruunasi koko päivän!
Tällaisilla ihmisillä on selvästi jotain ongelmia, koska minulle ei tulisi mieleenikään mennä rähjäämään mihinkään kauppaan kenellekään myyjälle noin. Turhasta asiasta. Mielummin sitä asioi iloisesti ja saa iloisen mielen. Onneksi kuitenkin suurin osa asiakkaista on aivan ihania ihmisiä ja se on suuri rikkaus asiakaspalvelutyössä!
Oi ootpas tosi kaunis !<3
VastaaPoistaja siis minkä ikänen olitkaan?:D
http://little-girl-in-the-big-world-martiina.blogspot.fi/
Mun blogi jos haluut käydä kurkkaa ja lukijaksikin saa liittyä!:)
Voi kiitos paljon♥ Täytin juuri 25 vuotta!:)
Poistalapsellinen asiakas. eikun aasiakas :)
VastaaPoistaNiimpä!!
Poistatiedän tunteen, idioottiasiakas pystyy kyllä helposti pilaan päivän :( en tajua miten jotkut ihmiset voi olla niin ilkeitä. olen itsekin asiakaspalvelutyössä, ja usein oon saanut henkilökohtaiset haukut siitä, jos joku tuote on loppu, tavara "liian kallista" tms.. kumma kun tyypit luulee, että tavalliset rivimyyjät jotenkin päättää tuotteiden hinnoista :D onneksi on kuitenkin vastapainoksi niitä ihaniakin asiakkaita! tulee aina hyvä mieli, jos kiitetään palvelusta :)
VastaaPoistaMä oon siinä huono, kun otan välillä ihan liian raskaasti tällaiset aasiakkaat ja kotona tulee sitten aina mietittyä ja se jos mikä kyllä pilaa päivän.:( Pitäis vaan osata sulkea kaikki ja lennättää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!
PoistaJuu tiedän tunteen! ja suurin osa noista helvetillisistä asiakkaista tuntuu olevan aikuisia, keski-ikäisiä naisia...:) ja sitten kehdataan vielä valittaa, etteikö nuoret osais käyttäytyä, mut aikusetpa ne vasta shown osaa pistää pystyyn
VastaaPoistaNo Hessu ainakin piristää huonon työpäivän jälkeen :D
VastaaPoista