sunnuntai 17. helmikuuta 2019

Viime kerrasta on aikaa ♡

Moikka kaikki! Ketä kaikkia tämä mun postaus tavoittaakaan.:D Tää taitaa olla mun vanhoille blogini seuraajille melkoinen yllätys, kun tästä osoitteesta vielä kuuluu jotain. Mulle tuli vaan tunne, että nyt mun täytyy avata blogger ja kirjoittaa! Mulla on itseasiassa ollut tämä tunne jo jonkin aikaa, eli tämä ei ole edes hetken mielijohde! Yllättävää eikö? Niin minustakin!

Siitä on yli vuosi aikaa, kun olen viimeksi tänne kirjoittanut ja pakko sanoa, että tämä tauko on tehnyt oikeasti todella hyvää. Olen kuullut, että muutama ihana siellä on kaipaillut mun juttujani ja siitä on tullut tosi hyvä mieli, kiitos siitä. ♡ Mulla oli jonkinlainen ahdistus siitä täydellisyyttä tavoittelevasta blogimaailmasta ja koin, etten ole tarpeeksi hyvä ja riittävä, joten se vei kaiken innostuksen ja energian tätä blogia kohtaan. Pikkuhiljaa huomasin kuitenkin ikävöiväni kirjoittamista, kuvien napsimista erilaisista kauniista asioista ja siitä, että tää blogi on toiminut mun päiväkirjana jo pitkän aikaa mun elämässäni. Huomasin palaavani välillä lukemaan mun vanhoja vuosien takaisia kirjoituksiani ja hymyilin niille upeille muistoille ja fiiliksille. Nyt mulla ei ole kuluneesta viime vuodesta oikein  yhtään mitään, paitsi puhelimella napsittuja kuvia sieltä täältä ja se vähän harmittaa, sillä olis ollut joskus kiva päästä paremmin sisälle niiden kuvien taakse, että miltä musta tuolloin tuntui ja mitä muuta mä tein siihen aikaan.
Nyt kuitenkin tuntui hyvältä palata tänne enkä epäröinyt hetkeäkään alkaessani näpytellä tätä tekstiä, joten tiedän olevan oikea aika palata rakkaan harrastukseni pariin.

Tässä vuoden kuluessa on tietysti ehtinyt tapahtua vaikka mitä, mutta rennoin ottein ajattelin kertoa muutamia kivoja juttuja, mitä oon tehnyt tänä aikana. Mä en tosiaan ole koskenut edes mun kameraan tänä aikana, joten joudun lataamaan tänne niitä puhelimella napsittuja huonolaatuisia kuvia, mutta ei välitetä siitä!

Vaikka tänkin postauksen kuvista melkein kaikki ajoittuu kesäkaudelle, niin talviaika on myös ihanaa. Me tykätään silloin ulkoilla paljon ja ihailla upeita talvimaisemia! Hessulle tää on tietysti ihan ehdottomasti parasta aikaa, kun on viileää ja lumessa on kiva möyriä ja sitä on kiva syödä.:D

Talvea piristämään varasin miehelleni yllätysreissun risteilylle Viking Gracelle. Hytti oli ihana parisängyllinen, jossa kilisteltiin heti kuohuvalla, käytiin syömässä buffetissa vatsat täyteen, pidettiin hauskaa, tanssittiin kahdestaan pilkkuun asti laivan bilepaikassa ja käytiin aamulla aikaisin rentoutumassa laivan kylpylässä, jossa makoiltiin poreammeessa katsellen samalla ulos maisemia. Tää oli uskomattoman ihana rentoutumishetki meille kahdelle. Tekis mieli lähteä pian uudelleen!

Asuntomessut 2018 järjestettiin täällä Porissa ja mulla oli ilo kutsua mun ihanat ystävät miehineen viettämään meille asuntomessuviikonloppua. Kierrettiin yhdessä messualue ja saatiin varmasti jokainen ideoita ja inspiraatiota omiin koteihimme. Messuilun jälkeen käytiin Porin parhaimmassa piffiravintolassa Steakhouse Rosenbomissa ja jatkettiin iltaa meille paljun, saunan ja drinkkien merkeissä.

Hääpäivää vietettiin juhlallisesti Särkänniemessä!:D Oli ihan super hauskaa ja riehuttiin tuolla, kuin mitkäkin lapsoset. Päiväksi oltiin luvattu sadetta ja jännitettiin, että koska alkaa sataa kaatamalla, kun taivas oli aika tummanpuhuva ja ukkonenkin jyrisi, mutta ilma pysyi onneksi mukavan lämpöisenä ja seesteisenä ja kastuttiinhan me kuitenkin tukkijoessa, jossa mun rannekekin hävisi kädestä ja jouduttiin hakemaan luukulta uusi!:D

Käytiin myös mun siskoni miehen kotihuudeilla itä-suomessa! Tää oli aivan huikea reissu ja mua harmittaa, kun kaikki hyvät kuvat tästä löytyy mun miehen puhelimesta, mutta löysin sentään jotain! Itä-Suomi on kuuluisa upeista maisemistaan ja korkeuseroistaan ja se oli toden totta aivan mieletöntä. Sitä ei voi kuvailla, se täytyy nähdä ja kokea itse. Käytiin matkan varrella katsastamassa Suomen suurin hiekkalinna Lappeenrannassa, tänkin kuvan onnistuin pilaamaan mun peukalolla.:D Sitten käytiin pelottavassa Parikkalan patsaspuistossa. Näillä kivihahmoilla oli todella pelottavat silmät ja hampaatkin vielä! Tonne en haluis mennä pimeällä.:D Uitiin paljon, syötiin hyvin, saunottiin aidossa savusaunassa, pelättiin susia ja karhuja vessareissuilla, käytiin Hepokatti -maatilalla ihailemassa ja syöttämässä maatilaneläimiä, istuttiin iltoja ison tunnelmallisen puun alla, käytiin sienestämässä kanttarelleja, jotka oli todella isoja verrattuna tänne Länsi-Suomeen.  Itä-Suomi vei mun sydämeni ja tahdon ehdottomasti tuonne uudestaan!

Jazz-puistossa piipahdettiin perinteen mukaan Pipsan kanssa. Videota päivästä löytyy täältä.


Venetsialaisviikonloppuna, jolloin juhlittiin kesä/mökkikauden päättäjäisiä, pidettiin perheen kanssa rapujuhlat ulkona. Mieheni valmisti herkulliset pöperöt ja loppuillasta rapulaulujen jälkeen tanssittiin pitkin nurmikkoa ja paljuiltiin varhaiseen aamuun asti.

Lokakuussa lähdettiin isommalla porukalla Lontooseen viettämään pidennettyä viikonloppua. Mieheni sisko ja hänen miehensä ovat asuneet Lontoossa, joten saatiin ihan huiput oppaat! Kierreltiin pubeja, joihin jäätiin aina yksille shoppailun lomassa, syötiin englantilasta aamupalaa, kierreltiin nähtävyyksiä ja puistoja sekä käytiin katsomassa teatterin kummitus kauhunäytelmä, josta ei loppupeleissä ymmärretty ihan hirveästi, kun piti keskittyä kunnolla kuuntelemaan englanninkielisiä sanoja. Käytiin myös Sueden keikalla, jossa oli myös mahtava tunnelma. Ruoka oli aivan täydellistä ja Lontoo on vaan ihana kaupunki. Oltiin täällä itseasiassa just sillon, kun oli kuninkaalliset häät menossa (prinsessa Eugenie ja Jack Brooksbank) ja ihmeteltiin hetken aikaa, kun meidän kattoterassin päällä pörräsi useampi helikopteri!

Pikkujoulua lähdettiin viettämään upealle mökille tällä samaisella asuntomessuporukalla. Pelailtiin, kokkailtiin, jaettiin pienet ylläripikkujoululahjat ja tietysti paljuiltiin kirpeässä pakkasessa myöhään yöhön. Suunnitelmissa olisi suunnistaa tällä poppoolla taas toukokuussa tälle samaiselle mökille

Hessu täytti vuodenvaihteessa 10 vuotta ja hän voi todella hyvin, on ihana pirteä, iloinen ja leikkisä itsensä, mutta ennen joulua saatiin ikäviä uutisia, kun jouduttiin viemään Hessu eläinlääkärin päivystykseen. Hessulla todettiin perineaalityrä, eli suomeksi sanottuna uloste ei pääse tulemaan suoraan suolesta ulos, vaan alkaa kertymään sellaiseen suolipussiin, joka sitten aiheuttaa kipua kakatessa tai kakka ei pääse edes tulemaan ulos. Hessu saa siis jokaisen aterian yhteydessä loppuelämänsä ajan ulostetta pehmentävää liuosta, mikä sitten auttaa tähän, että kakka pääsee kulkemaan.Tämä tyrä on varsinkin vanhojen uroskoirien riesa, jos olisin tiennyt tällaisesta aikaisemmin, olisin leikkauttanut Hessun nuorena, jotta tällainen oltaisiin ehkä voitu välttää näin vanhuusiässä, mutta sekään ei ole siis välttämättä ratkaisu. Tyrän voisi leikata, mutta ymmärtänette huolen leikata näin iällä oleva koira. Toivon ja rukoilen siis, että Hessu saa elää nämä vanhuuden päivät iloisesti omana itsenään ilman kipuja ja huolta tästä asiasta ja kun hänen aika joskus koittaa, toivon, että se tapahtuisi hellästi nukkuen pois. Tätä kirjoittaessa kyyneleet valuvat pitkin poskiani ja sydäntä viiltää, sillä Hessu on sanoinkuvaamattoman tärkeä mulle ja mun perheelleni.

Viimeisenä, muttei todellakaan vähäisimpänä, meille on tulossa kesällä pieni suuri ihme elämäämme.♡ Ollaan ihan mielettömän onnellisia tästä uutisesta ja toivotaan, että kaikki menee tietysti hyvin tänä odotusaikana. Tästä asiasta tuun varmasti puhumaan täällä vähän paremmin, sillä en osaa oikein koota pieneen tekstinpätkään näin suurta asiaa. Viikon päästä saadaan jo tietää, onko tulokas tyttö vai poika. Mitä veikkaatte?
Kuva Pipsa
Tässä oli tiivistetysti mun vuosi, paljon vielä tietysti mahtuisi, mutta kivampi jättää tähän, mukavampi lukea.:) Olisi todella ihana kuulla myös, mitä teille kuuluu pitkästä aikaa?

18 kommenttia:

  1. IHANAA kuulla susta!!<3 Pipsan videoissa oon välillä sua nähnyt ja miettinyt että mitähän sulle kuuluu (mulla ei ole instaa niin en oo voinut sieltäkään katella). Hurjan paljon onnea tulevasta perheenlisäyksestä teille!:) Muistan kun muutama vuosi sitten kerroit lapsen olevan teillä haaveena jossain vaiheessa, joten ihan mahtavaa kun se nyt toteutuu <3 Ihanasti kirjoitit myös Hessusta <3 Meilläkin on kesällä jo 13v täyttävä mummokoira ja vaikka koira onkin edelleen pirteä ja on pysynyt terveenä, tulee koiran poismenoa mietittyä aina välillä. Niin surullista, kumpa koirat voisivat elää pidempään. Mutta nautitaan näistä ajoista, mitä meillä koiravanhusten kanssa on vielä jäljellä :) Toivottavasti kirjoittelet blogiin jatkossakin, kivaa lopputalvea ja onnellista odotusta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos super ihanasta viestistäsi!💛💛 Ja kiitos kovasti onnitteluista, on tää vaan jännää aikaa ja innolla ootan kaikkea tulevaa☺️

      Se on ihan totta, että vaikka meiän koirot on vanhuksia, niin nautitaan täysillä jokaisesta hetkestä, jotka voidaan viettää näiden rakkaiden karviaisten kanssa, eikä murehdita ennen!❤️ Paljon rapsutuksia teiän mummokoiralle! Ihanaa lopputalvea myös sinne!

      Poista
  2. Voi olipa ihana yllätys nähdä, että sulta oli tullut postaus ♥ Ja onnea teille vauvauutisista! ♥♥

    VastaaPoista
  3. Olipa kiva huomata että sulta oli tullu uus postaus :) ja oi paljon onnea teille! ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista!💛 ja niin kiva kuulla, että mun blogia vielä lukee joku💛

      Poista
  4. Ihanaa kuulla pitkästä aikaa susta Silja! Ja suuuuuuret onnittelut vaavista <3 Me oltiin myös tossa kesällä tuolla patsaspuistossa, mietin että se puisto ois varmaan aika karmiva pimeällä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hurjan paljon onnitteluista ja ihana kuulla myös sinusta!♡
      Toi patsaspuisto on kyllä aika creepy mesta, mutta myös tosi mielenkiintoinen!:D Jotenkin hassua, miten joku on keksinyt tehdä tuollaisen!

      Poista
  5. IHAN MAHTAVAA <3 ihan mahtavaa, että palasit kirjoittamaan ja ihan mahtavaa, että sulla on mennyt ja menee hyvin, paljon onnea perheenlisäyksestä! :) vanhana anonyyminä lukijana olen silloin tällöin aina pyörähtänyt katsomassa, että olisiko postausta tullut, ja nyt viimein oli! Ihan mahtavaa :) olen lukenut blogiasi pitkään sen pirteyden takia, tämä on ollut itselle oikea hyvänmielenblogi. Ihania juttuja ja ideoita laidasta laitaan ja ennen kaikkea se, että kirjoituksessasi on paljon aitoutta, toisin kuin monessa muussa nykypäivän blogissa. Tämä oli päivän positiivinen yllätys :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja tämä sinun viesti oli mulle aivan ihana päivän piristys, kiitos tosi paljon!♡ Niin kiva kuulla, että vaikka aikaa on kulunut, mulla on täällä vielä ihania lukijoita jäljellä, etten ihan itselleni kirjoita.♡ Ihanaa kevään odotusta!

      Poista
  6. Onnea kesän pienestä tulevasta ihmeestä ❤️ Kivoja kuulumisia vuoden varrelta 😊

    VastaaPoista
  7. Voi miten mukavaa oli lukea siun kuulumisia! Miekin olen aika ajoin käynyt kurkkimassa täällä ja nyt tänään luin Pipsan blogista, että olet palannut.
    Ihania uutisia oli myös, ja tulipa kumpi vaan, niin hyvät vanhemmat se pikkuinen saa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon viestistäsi ja ihana kuulla, että oot käynyt täällä vähän väliä kurkkimassa♡
      Innoissaan kyllä odotamme pikkuista saapuvaksi♡♡

      Poista
  8. Oi Silja. Sie olet niin ihana. :) Pipsan blogiin ja instaan oon kommentoinu. Kiva, että sulla on oma blogi,niin saa seurata tätä kautta sua. :) Onnittelut perheelle. :)

    Mie olen antanu omalle koiralle, jolla on kakkis-ongelmia, niin öljyä ruuassa Saa rasvaa ja sekin vielä liukastaa ulostetta. :) rapsuja Hessulle.<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihana piristävästä viestistäsi!♡♡ Niin ihana kuulla, että tykkäät seurata myös minun höpötyksiäni.:) Hessu kiittää rapsuista♡

      Poista

Kiitoksia paljon viestistäsi.:)

Huom! En julkaise kommentteja, jotka koen liian henkilökohtaisiksi tai loukkaaviksi.