tiistai 23. huhtikuuta 2019

10 outoa tapaani

Tällasia vähän erilaisia postauksia on mun mielestä aina hauska tehdä ja miettiä, joten tänään pääsette lukemaan mun oudoista tavoista! Olis hauska kuulla, löytyikö teiltä ehkä samoja juttuja, kuin multa vai ehkä vielä omituisempia.:D

47454297352_ca5d53eff5_o

1. Karkkeja syödessäni närhin niitä pikkuhiljaa tai saatan maistaa karkista vain puolet ja heittää toisen puolen takaisin kulhoon, jos en tykännytkään siitä niin paljon. Mieheni sanoo joka toisen karkin kohdalla, että mikä tää puolikas täällä taas on!?! Tätä harrastan tietysti vaan kotona, en juhlissa tai toisten karkkikulhoilla.:D

2. Jos katotaan telkkaria, niin mulla täytyy aina olla viltti päällä. Mulle tulee tosi helposti vilu, kun rauhoitun sohvalle.

3. Äidiltäni peritty tapa, joka on myös mun siskolla ja kaikilla äidin puolen suvun naisilla. Pyöritellään omia jalkoja nilkasta alaspäin toisiaan vasten ja tää tulee aivan alitajuisesti kaikilta! Tää on tosi hassun näköistä varsinkin juhlissa, jossa on paljon sukulaisia.:D

4. Hamstraan meidän yhteen kodinhoitohuoneen kaappiin tarjouksesta löytämiäni juttuja esim. suihkusaippuoita, hiuslakkaa, hammastahnaa, shampoota jne. jotta on aina uusi täysinäinen pullo valmiina, kun vanha pääsee loppumaan. Ihan kiva tapa kyllä, sillä tää on pelastanut meidät monta kertaa, kun joku on päässyt yllättäen loppumaan!
IMG_2881 5. Olen mattohullu. Mun mieheni on aina ihan kauhuissaan, kun kerron löytäneeni taas jonkun kivan uuden maton johonkin huoneeseen. Taas olisi yksi ihana matto, josta haaveilen meidän ruokailutilaan ja yritän pikkuhiljaa lämmitellä miestänikin tälle uudelle ihanuudelle. Tai sitte se vain mystisesti ilmestyy meille. Toinen hulluus mulla on valaisimet.

6. Saatan kyllästyä kesken jonkin asian tekemisen ja aloittaa tekemään välissä paria muuta juttua, kunnes huomaan, että "Ainiin mullahan oli tämä ekakin asia vielä kesken!" ja sitten joudun jatkamaan loppuun useita juttuja samaan aikaan. Todella ärsyttävä tapa, josta pitäisi päästä eroon. Tää löytyi myös horoskoopista kaksosten luonnehdinnasta ja pitää kyllä ihan täysin paikkansa! Onko muilla kaksos-horoskoopeilla tällasta tapaa?

7. Jos juon kolaa tai jotain muuta limua, mulla jää aina pieni pohjallinen lasiin. Tää on tavallaan aika ärsyttävää, sillä miks en voi vaan juoda sitä sitten loppuun asti!
IMG_2866 8. Osaan hahmottaa päässäni todella hyvin erilaisia sisustuskokonaisuuksia kodissamme ja näen tavallaan "sieluni silmin", miltä joku tulee näyttämään. Mies välillä kyseenalaistaa näitä mun näkemyksiä, mutta kun näkee ne toteutettuina, on hänkin ollut tosi innoissaan ja tyytyväinen lopputulokseen! Meillä toimii hyvin työnjako, että mä suunnittelen ja mies toteuttaa ja se on tosi kivaa! Meidän kotoa löytyy paljon asioita, jotka on itsetehtyjä ja suunniteltuja.

9. En kuuntele musiikkia kovinkaan paljon kotona. Ainoastaan, jos meillä on esim. juhlat tai vieraita kylässä. Ärsyynnyn, jos tulee joku biisi, mitä en haluaisikaan juuri silloin kuunnella ja olen kokoajan valikoimassa eri kappaleita. Joskus esim. blogia kirjoittaessa yritän kuunnella musiikkia hetken aikaa, mutta se vaan häiritsee kirjoittamista. Töissä tää on taas aivan toisinpäin ja tuntuu, että musiikki rauhoittaa ja on juurikin taustalla ja autossa on ihan pakko soida musa! No okei siivotessa kuuntelen kyllä aina musiikkia!

10. Tää on ehkä hirvein tapani, mutta tästä en tuu pääsemään ikinä eroon. Mun isä ei voi esimerkiksi ollenkaan käsittää tätä mun ongelmaani. Leikkaan kaikista lihoista ja leikkeleistämme kaikki valkoiset, punertavat ja kirkkaat, rustoiset ryllykkäkohdat pois, jolloin leivän päälle päätyy repaleinen kinkkusiivu ja lautasen reunalle jää pihvinpalasia. En voi esimerkiksi syödä leipää, jos tiedän siellä olevan kinkun siivun, jota en ole päässyt tarkastamaan. Tää juontaa juurensa siihen, että mulle tulee todella voimakas oksennusrefleksi/inhon tunne, jos satun puraisemaan tällaista ryllykkäkohtaa ja mun leivän, lihan syönti loppuu siihen paikkaan, kun menee yksinkertaisesti ruokahalu. Mä en osta esimerkiksi koskaan kanan suikaleita, vaan aina fileepihvin, josta palastelen itse suikaleita, sillä valmiissa kanan suikaleissa on niin paljon rustokohtia, etten voi syödä niitä.

13 kommenttia:

  1. Hauska postaus! :) Ja hei tiedätkö mitä, toi 10. tapa on myös mulla. Ei ihan noin pahana, sillä pystyn esim. juhlissa syömään valmiiksi tehtyjä leipiä (koska en kehtaa kaivaa kinkunsiivua pois "puhdistamista" varten). Yleensä kotona yritän vältellä leikkeleiden syömistä, sillä niistä jää loppujen lopuksi niin vähän syötävää :D tämän lisäksi ostan broilerin myös vain fileepihveinä, jotta voin siistiä sen riittävän hyvin. Jauhelihaa en oikein pysty syömään, sillä ällöttää jo se ajatus että siihen on jauhettu kaikki jänteet, rustot yms. mukaan (ja jos syön jauhelihaa niin en voi pureskella sitä hyvin, tai muuten huomaan varmasti niitä älöttäviä kohtia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah eikä! Hauskaa, että on kohtalontovereita!:"D
      Mä en myöskään ihan hirveästi syö leikkeleitä ja kaupassa saan päättää aina mikä pakkaus ostetaan ja tutkia näkyykö kinkussa jotain epämiellyttävää vai onko ok. Me jauhetaan jauheliha usein itse, jolloin se on mahdollisimman puhdasta ja laadukasta. Onneks mun mies osaa arvostaa tätä, sillä hän rakastaa ruoan laittoa ja laadukasta lihaa!:D

      Poista
  2. Muihin en voi samaistua kuin kohtaan 10. ja se menikin mulla niin pitkälle että olen lopettanut lähes kokonaan lihan syömisen :D Tajusin että helpompi niin, ei tarvitse koko ajan varoa tuleeko "ällö" kohta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei kyllä huono vaihtoehto sekään!:) Mä en ite pysty jättämään lihaa pois, kun tykkään niin kovasti, mutta ainakin on oppinut arvostamaan laadukasta/laadukkaasti tuotettua lihaa. Ei ole siis ihan sama, mitä kaupasta ostaa!

      Poista
  3. Naapurissa asuu kohta 9v kaksonen ja toi kutonen näkyy täällä kyllä aika ajoin aika voimakkaasti 🤣

    VastaaPoista
  4. Haha hauska lukea näitä! :D Voin samaistua tuohon 4 täysin ja toisinaan tuohon 7. Mulla tossa 7 kohdassa on vielä niinkin, että usein limsapullon pohjalle jää pieni tippa myös ja sitten jo avaan uuden pullon. En käsitä miks teen niin, koska onhan se typerää :D

    10 kohta on mulla paljon lievempänä, mutta kyllä muakin ällöttää, jos syödessä osuu joku rustokohta kohdalle. Itellä on vastaava ongelma myös esimerkiks rahkojen ja jogurttien kanssa, joissa on jotain palasia seassa ja mehujen, joissa on paljon hedelmälihaa. Mua alkaa oksettaa sellaiset, joten en voi koskaan ostaa sellaista tuotetta kaupasta mistä en tiedä etukäteen, ettei sieltä löydy sellaisia sattumia seasta!

    Erika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa hauskaa, että meiltä löytyi samoja outoja tapoja!:"D
      Mulla on kans ainakin viilin kohdalla tuo, että voin hyvin syödä sen "pääliosan", mutta kun viilin rakenne muuttuu sellaiseksi limaiseksi venyväksi, niin en voi syödä sitä enää loppuun.:D

      Poista
  5. Tämä oli tosi hauska postaus! :) yhdyn kyllä täysillä tuohon 10-kohtaan, itsellä tämä on ilmennyt niin, että esim. grillipihveistä leikkaan kypsänä _aina_ varsinkin reunat pois, sillä reunoilla on lähes poikkeuksetta joitakin omaan suuhun sopimattomia yllätyksiä. Toinen tapa on sitten _aina_ ostaa ”parempien” valmistajien jauhelihoja, sillä olen huomannut, että heidän tuotteissaan on vähemmän yllätyksiä, kuin ”halvempien” valmistajien tuotteissa, vaikka miten samalta tehtaalta tulisivatkin... tämä on mulle ihan pakkomielle :D 8-kohtaa harrastan myös, tykkään kuvitella, miltä jokin uusi sisustustyyli omassa kodissa näyttäisi, mutta harmittavan usein toteuttaessa vain käy joku kömmähdys, ja lopputulos ei vastaa ollenkaan omaa mielikuvaa :D:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika yllättävän monelta löytyy itseasiassa toi 10 kohta!:D Ihanaa, etten ole yksin tapojeni kanssa. Tuo on niin totta ja olen oikeesi huomannut saman, että jos ostaa vähän laadukkaampaa lihaa, niin sieltä löytyy harvemmin ylläreitä!

      Ja tohon 8 kohtaan viitaten, mullekin käy välillä kömmähdyksiä, varsinkin valaisinten kanssa, kun niissä en osaa hahmottaa tarpeeksi hyvin, miltä ne näyttää kiinni ja tästä syystä on tullut hankittua muutama virheostos.:S :D

      Poista
  6. Mistä olet löytänyt tuon aivan ihanan takin? 😍 Se on upea ja olet itsekin kovin kaunis ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon ja pahoittelut, että vastaaminen on kestänyt!♡ Takin ostin joku vuopsi sitten Bershkasta, mutta huomasin että ainakin Veromoda myy saman näköisiä takkeja myös!:)

      Poista
  7. Mulla on toi kohta 2 ja kohta 10 oli mulla silloin kun söin vielä lihaa. Välillä en laittanut ollenkaan leikkelettä leivän päälle kun mua alkoi ällöttää vaan se että näin sen. 😁

    VastaaPoista

Kiitoksia paljon viestistäsi.:)

Huom! En julkaise kommentteja, jotka koen liian henkilökohtaisiksi tai loukkaaviksi.