torstai 21. helmikuuta 2019

Vapaapäiväni kuvina

Tämmöisiä päivä kuvina postaksia on tullut tehtyä ajan saatossa ja oon niitä tykännyt lukea itsekin toisten blogeista, joten pitkästä aikaa kuvasin omaa päivääni ja kirjoittelin juttuja ylös, mitä tein ja mitä ajatuksia päässäni tuona päivänä pyöri.

Musta tosin tuntuu, että tää mun päivä kuulostaa ihan hirveen tylsältä, mut tällaista se arki oikeasti pääsääntöisesti on. Jos olisin töissä nyt, niin tää olis vielä tylsempi, joten valitsin mieluummin vapaan arkipäivän, jolloin voi tapahtua muutakin, kun 8h töitä.:) Tervetuloa siis kurkistamaan päivääni!
Keskiviikkona oli mun vapaapäivä ja suunnitelmissa oli tietysti nukkua niin pitkään, kuin mahdollista. Mun yöunet on suurinpiirtein 9-10h luokkaa ja jos se tuosta hirveästi laskee, niin oon toodella väsynyt ja kaipaan vaan lisää unta, jotta saan ladattua akut täyteen. Oon kyllä huomannut, että nyt valon lisääntyessä oon ollut selkeästi pirteämpi ja herännyt jo vähän aikaisemmin ilman minkäänlaista herätystä. Kevättä kohti siis mennään!

Heräsin aamulla ekan kerran noin kuuden maissa kauheaan ryminään, kun ulkona oli todella kova tuuli ja silloin  en saa nukuttua hirveän hyvin, koska pelkään, että ulkona olevat kalusteet tai tavarat lähtevät lentoon ja menevät rikki tai aiheuttavat muuta tuhoa. Sain onneksi unesta uudestaan kiinni ja nukuin muutaman tunnin lisää, joskin vähän rauhattomasti.

Kun mun mies ei ole yötä kotona, Hessu on todella rauhaton ja lähtee yleensä viimeistään keskiyöllä mun porukoille naapuriin nukkumaan. Meitä on naurattanut tää tapa, sillä luulis hänen haluavan suojella mua, kun olen yksin ja varsinkin kun oon nyt raskaana, mutta ei, hän lähtee pois!:D Mun äiti laittoi sitten aamulla viestiä, että lähettää Hessun aamupalalle ja siitä lähti mun aamu käyntiin.
Hessu halas mua todella paljon, vähän kuin yrittäis pyytää anteeksi, että lähti sillain pois. Tai sitten hänellä oli vaan ikävä..♡ Hän on niin suloinen.
Tästä koostui mun aamupala. Appelsiinia, paprika-kinkku-kauravoileipää, kuppi kuumaa kaakaota, vettä sekä magnesium, kalaöljy ja tollanen raskausvitsku, josta löytyy vähän kaikkea. Mulla on tällä hetkellä ihan hirveä himo paprikaan ja saatan leikata itselleni päivän mittaan pieniä paloja ihan vaan pureskeltavaksi.
Katsoin samalla telkkarista Remppa vai muutto -ohjelmaa. Mun mielestä näitä on tosi kiva seurata, kun vanhasta talosta kuoriutuu tosi upeitakin kohteita, kun vähän remppaa ja laittaa! Kaikki sisustusohjelmat ovat muutenkin mieleeni, erityisesti Kotoisa on ollut mun suosikki!
Me ostettiin miehen kanssa vähän niinkuin yhteiseksi joululahjaksi meille robotti-imuri, joka ristittiin Ilmariksi. Ollaan haaveiltu sellaisesta tovi ja ollaan tykätty siitä kyllä ihan super paljon ja käytetty melkein joka päivä. Hyvä ostos siis! Meillä, kun on tota avaraa lattiapinta-alaa niin imuri saa kulkea aika esteettä ja pitää sellaista hyvää yleis siisteyttä yllä, varsinkin koirataudessa, kun sitä hiekkaa ja karvoja löytyy! Tää tulee varmasti helpottamaan kivasti myös vauva-arjessakin, kun ei aina kerkeä itse imuroimaan.

Laitoin Ilmarin siivoamaan sillä aikaa, kun lähdettiin lenkille Hessun ja mun äitin kanssa. Ulkona on ihana aurinkoinen sää, vaikka tuulikin aika kovaa.
Lenkiltä tullessa posti toi sopivasti kotiovelle Wishiltä tilaamani pikkupaketin, josta löytyi tuollainen imuriin sopiva suutin. Toi suutin koostuu pienistä muovisista putkista, jonka avulla pääsee tosi näppärästi siivoamaan esimerkiksi keittiön laatikoita leivänmuruista nostamatta kaikkia tavaroita pois! Ihanan näppärää! Mä siivoilin yhtäkkiä sitten meidän kaikki keittiönlaatikot, kun testasin samalla, miten tuo toimii. Imuriin tuleva harmaa adapteri sopii suurimpaan osaan imureista ja pysyi hyvin kiinni koko siivouksen ajan.
Edellisenä päivänä posti toi myös toisen paketin, jota olinkin odottanut kuumeisesti muutaman viikon! Tilasin tulevaan lastenhuoneeseen Vita Eos höyhenvalaisimen koossa M (halkaisijaltaan 45cm). Toi vaan on niin ihana ja suloinen valaisin, joka sopii mun mielestä hyvin varsinkin makuuhuoneisiin. Mies tulee tänää kotiin niin hän saa kiinnittää sen heti kattoon! Meiltä löytyy samaa sarjaa jo pöytävalaisin ja se on meillä päämakkarissa. Jos haluan joskus vaihtaa lastenhuoneeseen toisen kattovalaisimen, voin siirtää tämän ilomielin sitten päämakkariin!

Tuosta lastenhuoneesta tuli mieleen, että ootetaan ensi viikkoa, kuin kuuta nousevaa, sillä meillä on silloin rakenneultra ja siellä saadaan tietää vauveliinin sukupuoli! Jos hän ei nyt kovasti siis peittele haaroväliään. Me halutaan tietää, kumpaa sukupuolta hän edustaa, sillä mun mielestä on kivampi hankkia kaikkia juttuja, esimerkiks vaatteita valmiiksi ja pääsen sisustamaan huonettakin vähän helpommin, kun tietää vähän värimaailmaa jne.. Mulla on mielessä ihania ideoita, joita on kiva päästä toteuttamaan.
Ihanaa, mies tuli kotiin ja saa vihdoin ruokaa! Tänään luvassa oli itsetehdyt burgerit. Mun mieheni tykkää tehdä kaiken aivan alusta asti itse, eli hän jauhaa lihan ja tekee sämpylät itse. Nämä tosin oli tällä kertaa pakkasesta sulatettuja, mutta kuitenkin itsetehtyjä ja voittaa kyllä 100-0 kaupan valmis hamppisämpylät! Hamppiin tuli Monterey Jack juustoa, suolakurkkua, salaattia, tomaattia sekä peksua ja itsetehtyä srirachamajoneesia.Oli aika herkullinen setti!

En saanut ihan vielä lamppua paikoilleen, kun mies ei jaksanut alkaa töiden ja ruoan jälkeen enää rehaamaan sitä tuonne kattoon, mutta ehkä sitten huomenna!
Katottiin hetken aikaa telkkua ja nyt laitettiin sauna päälle ja mennään katsomaan jotain elokuvaa tai sarjaa. Vielä ei tiedetä mitä, mutta varmaan jotain toiminta tai sci-fi painotteista. Olisko teillä muuten ehdottaa jotain hyviä sarjoja, mitä vois alkaa seuraamaan? Me alettiin nimittäin katsomaan Under The Domea uudestaan, kun ei muistettu enää tarkkaan, mitä siinä tapahtui, mutta olis kiva nähdä jotain sellaista, mitä ei olla vielä katsottu ollenkaan. Mun suositus on Breaking Bad, jos joku ei ole sitä vielä nähnyt. Aivan loistava, kekseliäs ja mustalla huumorilla höystetty sarja, joka ei jätä kylmäksi. Joka jakso on yhtä piinaavaa alusta loppuun asti!

Hessulla on tässä ihan paras ilme. Naurettiin pikkusen, kun yritin ottaa siitä kuvaa ja Hessu alkaa tässä just haukottelemaan ja siitä tuli sit tämmönen.:D
Mutta nyt mä lopetan tän "my dayn" ja meen tuonne sohvalle takaisin köllimään. Kohta pääseekin jo lämpöiseen saunaan. Kiva, jos tykkäsitte tästä postauksesta ja kertokaa ihmeessä, jos haluatte nähdä tämän tyylisiä arkisia juttuja lisää.♡ Nähdään taas!

13 kommenttia:

  1. Niin mukava postaus lukea! :) Hei ootteko katsoneet "Stranger things" sarjaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva kuulla, että tykkäsit postauksesta!:)

      Ja juu! Ollaan katottu Stranger Things ja odotellaan uutta kautta ihan hulluna! Tykätään tosi paljon juuri tuon kaltaisista jännittävistä sarjoista.:)

      Poista
  2. Oi vähänkö tuo kuulosta kätevältä toi suutin! Oisko sulla linkkiä tuohon tuotteeseen? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pidät varmasti tuotteesta Multifunction Dust Vacuum Cleaner Household Straw Tubes Dust Cleaning Remover Tool . Lisää se toivelistallesi!

      https://www.wish.com/share/0233cybmcp

      No juu tää oli kyllä kiva löytö!😄 Toivottavasti linkki toimii.

      Poista
  3. Rakenneultran merkitys on se, että tutkitaan onko vauvalla kaikki kunnossa! Ettei ole kehityshäiriöitä, ettei sijaitse kohdussa "väärässä paikassa" jne. Ei se, kumpaa sukupuolta hän edustaa. Varmasti tuleville vanhemmille on loppujen lopuksi paljon tärkeämpää se, että lapsi on mahdollisimman terve, eikä se, onko hän tyttö vai poika. Lisäksi on kiinni kätilöstä, kertooko sukupuolen vai ei. Aina se ei ole mahdollista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, juuri näin. Tämä nyt oli vain maininta, sillä tiesimme, että sukupuolen selvittäminen on tuolloin samalla kertaa mahdollista. Meille se oli tosiaan aivan sama kumpi tulee, mutta kuten kirjoitin, on se kiva tietää! 😏☺️ Vaikka esikoista odotankin, en ole ihan hölmöläinen sentään😄

      Poista
  4. Miten tuo höyhenlamppu puhdistetaan pölystä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai ehka hellempi ja oikeampi tapa on puhaltaa hiustenkuivaajalla pöly pois! Olen kuitenkin pienellä teholla imuroinutkin joskus tuollaisen höyhenlampun.:)

      Poista
  5. Ihana koti teillä ! Onnellista vauvelin odotusta ☀️

    VastaaPoista
  6. Ihana koti teillä💕 Tyylikäs ja siisti, todella nätti!
    Onnea paljon vauvan odotukseen🤗!.

    VastaaPoista

Kiitoksia paljon viestistäsi.:)

Huom! En julkaise kommentteja, jotka koen liian henkilökohtaisiksi tai loukkaaviksi.